pátek 9. září 2011

2. lekce finštiny

Ten jazyk nejsem schopná se naučit do skonání světa, to Vám teda můžu povědět s čistým svědomím - Minun nimi on Lenka, minä olen kaksikymmentäneljä :-D :-D Překlad - Jmenuji se lenka, je mi 24 let :) Pecka, co :) A třeba jako další věc - což mě dostalo :) Oni tvoří skoro celé věty přidáváním koncovek k jednomu slovu - třeba například: sähkösaunassa - to znamená v elektrické sauně - přípona "ssa" znamená v a těch přípon mají jako 15 :-D No nic... Asi jsem si nevybrala to nejlepší ořechové, ale což, aspoň je sranda... :)

ERP dneska uteklo opět jako nic a to z toho důvodu, že nám byla zadána samostatná práce a ten, kdo jí stihne dnes, příští týden nemusí chodit!! Ou jéé - kouřilo se nám od klávesnic, abychom to stihli a to si pište, že jste to zvládli! :) Příští čtvrtek máme volno - parádička.

Poslední dva dny byly nejdiskutovanějším tématem místní dráhy (VR). Nikdo neměl sebou průkazové fotografie, a tak si je první dobrovolník šel udělat - hodně čučel, když po něm chtěli za 6 fotek 30 euro :) Inu, jsem moc ráda, že jsem byla prozíravá a předem jsem si jich nechala udělat aspoň 6, kdyby náhodou byly fotky potřeba :) Dnes jsme si šly s Vendy zařídit na "Finské dráhy" průkazku na slevu - pán nám čeknul občanku, vzal fotku, přiložil na cár papíru, kam napsal moje jméno, na čelo mi dal razítko VR a přelepil folií - 8 euro, please. Hehe - ok, tak dík, no :) Slevu mám na celý rok a činí 50% jízdného po celém Finsku jak na vláček, tak i na autobus - což je opravdu fajn a popravdě jsem to ani nečekala.

Poznámka: To razítko mi dal pan štíplístek na čelo na mojí fotku, kdyby něco :)

Dnes je sauna day, ten nelze vynechat :) Užíváme si opět chvilky pohody a já při nich doufám, že se mi vypaří nějaký špek z okrasného tukového prstence, který si nosím každodenně sebou okolo pasu... :)

Trošku mi vyvedla z míry jedna informace týkající se očekávaného výletu do Stockholmu... :-( Je pěkné, že máme od školy velkou slevu... Ale dozvěděli jsme se, že se z lodě nedostaneme ani palečkem u nohy na souš. Vše uvidíme jen z moře... Rozčiluji se, nad hlavou se mi točí hromada otazníků a opravdu nechápu, proč nemůžeme alespoň na hodinku vkročit do ulic Stockolmu... No nic, snad to i tak bude stát za to. Doufejme, že nebude špatné počasí a moc se pod námi nebude vlnět moře, abychom nepřekrmili rybičky... :)

Po sauně následuje párty u nás doma - náš domeček začíná být společenským sídlem :) Ale proč ne, aspoň tu  nejsme sami :) Párty se celkem zvrtává a nestačím kolem sebe koukat, jak se rychle vyprazdňují lahve s alkoholem :) Leník je ale na detoxikaci a za celý večer si dává do nosu asi tak 8 hrnečků vody z kohoutku :) A to fakt nekecám! :) Připravuji také vodní dýmku, která je atrakcí večera, a i přes zákaz kouření uvnitř domu si dopřáváme voňavoučkého jablkového aroma tabáku.

No co budu vyprávět :) Kamarád měl narozeniny a tak se to muselo oslavit - po jeho příchodu (nebyl zde od samého začátku) se mu dopřálo obrovského sborového songu "Happy birthday to youuuu!!" :) Dostal flašku Jacka Danielse a čerstvě upečenou buchtu :) S úsměvem na rtech se pustil do své lahvinky a v alkoholovém opojení pokračoval celý večer až do 2 do rána.

Pohled na náš příbytek, po rozloučení se se všemi zúčastněnými, nebyl vůbec příjemný - dneska na to ale opravdu házím bobek a utíkám do pelíšku.

Žádné komentáře:

Okomentovat