středa 14. září 2011

Milé "Finské" překvapení ve škole

To se mi to ale dneska válí krásně v pelíšku, když mi odpadly první 4 hodiny!!! Zářím jako sluníčko a spokojeně se vrtoším v postýlce ještě kolem 11 hodiny dopolední :) Paní čelka na Green business není ve škole přítomna a její absenci si nahradíme příští týden 2mi celodenními přednáškami od nějakého pana profesora z Mexika! To by mohlo býti velice zajímavé :) Hlavně kvůli tomu, že účast na jeho přednáškách je povinná a my tak příští týden v úterý a ve středu zapečeme všechny ostatní hodiny... Paráááda :)


Jsem moc ráda, že jsem se dnes přemluvila a šla jsem na hodinu Finnish culture and society :) Náš milý pan profesor Esko přivedl svou manželku, vyprávěli nám o zvycích a také typických krojích, které se nosí ve Finsku. A aby to získalo tu pravou atmosféru, dvě paní v těch kostýmech dokonce i přišly! :) Bylo to moc milé a od usmívání mě už začínaly bolet koutky úst :) A to se mi opravdu moc nestává!!! :)

"Kostýmy" nebyly jediným překvapením. V průběhu přestávky nám nabídli typické Finské dobrůtky - něco jako bublaninu s různými typy "bobulí" - posléze jsme se přesvědčili, že byly opravdu jedlé :) Maliny, bonbóny, jejich oblíbený chléb, pravé máslo a také něco, co nelibě vonělo a bylo jen pro odvážné.... Tím něčím byla ryba nakrájená na malé kousky. Při závanu odóru po otevření plastové krabičky, ve které byla ryba přinesena, se mi nelibě zaklepal žaludek, ale zase jsem si řekla - proč ne? :-D Čapla jsem kousek rybičky do tlapky a opatrně jsem si ho vložila do tlamy... :-D Jááááj! Dámy a pánové, to byl mazec :-D Slano-hořko-sladko-kyselá ryba?!?! Po pozření té mořské potvůrky mi napadla jedna věc...Jej - musím pevně doufat, že na tenhle typ potvůrky nejsem alergická a nedostanu anafylaptický šok :-D :-D Pozdě bycha honiti :-D Po chvíli jsem nad tím mávla rukou a zajedla jsem tu rybu rybičku bublaninou s obrovskou hromadou malin s cukrem... Mmm... :)




Sotva jsem se usadila na židli, abych si mohla vychutnat dobrůtku, kterou jsem si přinesla, začal Esko s jednou paní hrát muziku!! Paní hrála na harmoniku a Esko nám ukázal, že opravdu umí hrát na kytaru :) Dokázali nám, že umí i zpívat a rozdali nám texty s notama, abychom se přidali :) Bylo to srandovní, vyslovovat finská slova a natož věty je pro všechny z nás nerozlousknutelný oříšek :) Nakonec nám Esko se svou ženou zatancovali nějaký taneček a my jsme s vřelými díky a plní dojmů odcházeli domů :)

Finové se mi čím dál tím více začínají zamlouvat... :) Je faktem, že jsou opravdu plaší a ne zase tak moc výřeční, ale určitě to nemůžeme říci o všech :)

Všichni v mém okolí se necítí nějak moc dobře - někteří to svádí na mojí šíšu, kterou jsem si sebou do Finska přivezla jen jako společenskou záležitost! :) A teď mi mojí vodní dýmku chudinku podezřívají z šíření nějakého virusa vyflusa! :) Já jim dam, příště nedostanou ani co by se za nehet vešlo :-P

Dneska je středa - SAUNA DAY!!! :) - ale vzhledem k tomu, že mi také neni 100krát nejlépe, necháváme to na jindy a schovávám se do svého útulného obydlíčka... Na skype potkávám večer Kayu a Radowánka v The Pub II a vzhledem k tomu, že mě dráždí po webce čerstvě točenou 12°, tak si nestačím  utírat sliny od pusy :-D

Poznámka: Poprvé v životě musím konstatovat, že jsem ráda, že existuje FB :-D Kamarádka mi za půl hodiny půlnoc přes FB připomíná, že bych měla do dnešní půlnoci odevzdat úkol, jinak nebudu mít splněnou část hodnocení. Tak jsem se pustila do práce a za 2 minuty půlnoc na portál pyšně odevzdávám svůj mozkový výplod :)

Žádné komentáře:

Okomentovat