pondělí 5. září 2011

Škola a zase škola...

Něco mi zvoní u hlavy... Jéééžkovy voči... Odložit buzení - Leník chce etě chvilku hajat... Crrrr.... Odložit.....Crrrr....Odložit! Cvrkot ustal a já mohla spokojeně odpočívat...Znáte ten pocit, když zaberete a určitě je to jen minutka a najednou je další půlohina pryč? :-D Vyskakuju z postele jak pes, když ho kousne blecha - ááááááu?!?!?! Co tomu je? Ono je to asi rozbitý!! Moje nožky nejsou schopné unést ani kilogram mého těla :-D

Jéééjejeje - já kačena jsem se včera zapomněla po běhání protáhnout :-D Upadám zpět do postele a vyděšeně hledím na hodinky! Za půl hodiny musím být ve škole! Moje první hodina švédštiny! Co já budu dělat? :-D Postavila jsem se na tlapky a pomalu jsem se plížila pokojem, aby nožky moc nebolely...Aha... Narazila jsem na schody - to bude sranda! :-D Ještě, že máme zábradlí a mohla jsem skákat s oporou :) Po pěti minutách jsem přemluvila dolní končetiny, aby mě aspoň trochu začaly poslouchat. Rychle jsem si sbalila a svižnou chůzí mířila směr Ammattikorkekoulu (UNI) :) Cestou jsem se zpotila víc, jak posledně v sauně, ale stihla jsem to!!!! :) A měla jsem ještě 3 minuty rezervu - cha chááá! Dobře já :-D Upadla jsem do židle vedle Vendy a za chvíli začala hodina :)

Švédština je velice podobná němčině a také trochu angličtině - takový mix obou jazyků. Jsem zvědavá, jestli bude reálné to zkloubit ještě s tou finštinou, protože nám bylo sděleno, že výslovnost a ani psaní v žádném případě nesmíme zaměňovat, že je na to paní Mia Holmbäck velice háklivá - tak uvidíme :) Hodina byla doslova natřískaná informacemi, týkající se základní komunikace - Mia na nás mluvila skoro pořád švédsky a my po ní opakovali. Opravdu zajímavý přístup k výuce. Na konci hodiny jsme se uměli představit (kde bydlíme, naše jména, kde studujeme a jestli máme děti, jsme ženatí/vdaní), počítat do 10ti, znali jsme dny v týdnu a dokonce i měsíce :) Upozorňuji, že ten minulý čas je tam účelně, protože po 25ti minutách jsem nevěděla vůbec nic :-D

V naší třídě se sešlo tolik národností, že jsem tomu ani nemohla uvěřit. ČR, Německo, Francie, Nepál, Čína, Finsko, Rusko, Keňa, Etiopie a Nigerie - nestačila jsem žasnout :)

Následovala hodina Supply chain management.... Myslela jsem si, že všechny předměty nějak půjdou  zvládnout - ale tohle?!?! Hehe :) Začala jsem být hodně nesvá, protože kredity za tenhle předmět potřebuji...Zjistila jsem navíc, že tohoto předmětu máme 8 hodin týdně a první zkoušku máme 19.9 :-D Asi se o tom raději nebudu více rozepisovat - od zítra se budu muset začít učit :-D Uvidíme, co se s tím bude dát dělat.

Dnes mě chtějí v té škole asi zabít.... Když už jsem se naučila vyslovit její jméno AMMATTIKORKEAKOULU!!! Tak mě tady odtud chtějí vypudit! :-D Dalším předmětem je English writing skills... Wow... Celé 3 hodiny se pídit po chybách v textu? Učit se gramatiku? Správné použití slov při různých příležitostech? Já jsem ráda za to, že tu vůbec ze sebe vyloudim anglicky nějakou myšlenku :-D Nevím, jaký výkřik mám už použít při popisování mých nářků! Ááááá :-D

Dodatek: Na konci tohoto předmětu nás čeká 3 hodinová zkouška - budeme psát nějaký krásný román, jak to tak vypadá! :-D I really love FINLAND! Dobře, klidni hormon, Leny - ono se to nějak vyvrbí :)

Tak škola skončila a já nejspíš taky, nemůžu se hejbat - ve škole mi chtěli zabít nejen učitelé, ale také schody! Promiň, můj nový životní style, ale dneska na tebe dlabu, běhat se nejde! :-D

Běhat jsem sice opravdu nešla, ale slíbila jsem klukům, kteří moc anglicky neumí, že půjdeme do kanceláře, která má na starosti ubytování. Mají totiž problém se svým spolubydlícím - bohužel. Bydlí s nimi jeden Bangladéšan, který pracuje jako DJ. Celý den spí a ráno, třeba v půl 4té, si jde dělat večeři a dělá nádobí a tak. Kluci nemůžou spát a ve škole jsou jak přešlí mrazem. Kdyby si po sobě aspoň Rocky uklidil - bohužel. Vypadá to tam jak po výbuchu atomu - dokonce si schovává odpadky do skříně a.... No - byli jsme u nich na exkurzi - nebudu Vám to popisovat... :-( Nic příjemného.

Příjemnější nebyla ani návštěva kanceláře. Bohužel nám řekli, že veškeré apartmány jsou zarezervované a není možné se přestěhovat někam jinam - leda, že by si našli nějakou oběť, která by šla bydlet s Rockym... Při té příležitosti jsem se také zeptala, jestli by mi nemohla paní povědět, kdy mi přinesou lampičku a náhradní žárovku, jak jsem si na to stěžovala. Paní něco prohodila s kolegyní a povídá mi - no, víte, oni už žádné lampičky nemají, takže Vám nikdo nic nepřinese. Nejspíš jí někdo sbalil, když opouštěl apartmán. Pousmála jsem se a pohotově jsem se zeptala, jestli si můžu ukrást lampičku z prázdného pokoje, který po sobě nechala jedna slečna u nás v baráčku.... "To víte, že joooo...Ale nikomu to neříkejte...!" :-D Spokojeně odcházím s vědomím, že si konečně v noci budu moci přečíst nějakou knížku :) Kluci bohužel s takovým úspěchem neodchází.... :-( Je mi jich líto, ale nedá se svítit, že....

Cestou z kanceláře pokračujeme na nákup - LIDL! Naše spása - nejlevnější obchod v okolí! Opravdu, nevěřila jsem vlastním očím - i o 2 Eura levnější potraviny než v místním S-marketu. Nakoupila jsem si spoustu polotovarů a také 2kousky pizzy za 2,50 Eura!!! :-D Trošku rozdíl od pizzy z pizzerie za 12 Eček :-D  Nakoupila jsem si věci asi tak na 3 dny za 9 euro! JSEM ŠŤASTNA! :-D

Štěstím už tak moc po chvíli nesrším, když táhnu půl tunovej bágl s jídlem až k sobě domů - pěšmo 25 minut (obsahem batohu je i moje krásné 3kg HP :-D). Fuf - tímhle jsem si vynahradila dnešní běhání! :)

A víte co? Dam si pizzu a jdu spát... :) Brou brou!

Žádné komentáře:

Okomentovat