pátek 16. září 2011

Padá listí... Něco jsem zaspala?

Při ranním pohledu z okna mi strnul úsměv na tváři... Stromy shazují svoje ošacení už nějakou chvilku... Ale co je tohle? Košaté břízy na mě mávají pod vlivem silného deště a dávají mi najevo, že bych si měla dneska přiobléci. Děkuji ti přírodo - jinak bych cestou do školy umrzla :)

Poslední dobou se tu mění počasí jak kdekomu nálada, ale dnešní den mě utvrzuje o tom, že skutečně začal podzim. Ať si Fiňáci říkají, co chtějí - tohle už prostě není léto! :) Moje hlava mi nebere, jak je možné, že se tak rychle změnilo počasí... Před nedávnem jsem se promenádovala v tričku a teď...

Ve škole mě čím dál tím více přesvědčují o tom, že finština je nenaučitelný jazyk!!! Paní čelka se pokouší ze mě vyloudit nějakou větu... Povede se jí to, ale jen protože bezchybně ovládám ve finštině jen jednu nejdůležitější větu...Anteeksi - En puhu SUOMEA :-D Dovedete si možná sami přeložit, že věta znamená "Omlouvám se - já nemluvím finsky" ;) Cejtím se docela trapně, protože tenhle jazyk není schopná moje hlava akceptovat... Bůůůů - chci se zítra probudit a mluvit plynule finsky :)

Ve škole se mimo jiné dozvídám, že je možnost vyrazit lodí na ostrov Tankar! :) Náš kamarád a tutor Antti má možnost zapůjčení lodě, kterou by nás tam dovezl. Dle informací se jedná o ostrov pro "turisty", kde je možno vidět, jak Finové žili/žijí, jaké jsou jejich zvyky, typické stavby a tak dále. Toto místo je také typické tím, že se uprostřed něj nachází maják. Chtěli jsme se podívat na Tankar již dříve, ale sezóna pro navštívení této "atrakce" již bohužel skončila. Tudíž jsme očekávali, že žádná jiná možnost, jak se tam dostat neexistuje.

Tuto informací získávám tak, že se mě kamarád ptá: "Hele, a víš, že se vrátíme v neděli až kolem 6té večer? Už ses naučila na Suppy Chain management, víš, že z něj píšeme v pondělí?"... Prosiiim?!? Jakej Tankar? O ničem nevim...  Kouká na mě jak vyvoraná myš a povídá mi, že jsem se na FB ale už zapsala, takže se se mnou počítá! :-D Říkám si, proč ne, Facebook je všemocný a asi ví, po čem mé srdce touží :) Ba ne, iniciativní kamarádka vytušila moje tužby a zapsala mě na výlet dříve, než bylo pozdě, protože kapacita lodičky je jen pro 23 lidí. Juch juch - lucky me :)

Je pátek, a tak s Vendelínkem putujeme do sauny, abychom ze sebe shodily nějaký ten stres. Ani se nenadějeme a nastává čas se zajít podívat za kamarádkou Sarou, která dnes slaví svoje narozeniny. Veškeré byty, které osidlují Erasmus studenti jsou po 3 pokojích. Sara společně s Eliinou jsou Finky studující na stejné univerzitě jako my a mají dvojpokoj! :) Ne, že bych jim to záviděla, ale pro pořádání párty jsou naše 3 pokojové byty opravdu malé, co tedy budeme dělat ve 30ti lidech u Sary? :-D 

Nakonec to bylo fajn a nevadil nám vůbec stísněný prostor :) Měla jsem tu čest poprvé v životě vidět na vlastní oči hru Twister :-D Vymluvila jsem se na své bolavé koleno a jen jsem se smála zúčastněným, kteří se kroutili na hrací ploše a snažili se udržet rovnováhu - HAHA :-D Jsem už unavená, a tak společně s Vendy mizíme z davu lidí, kteří se chystají pokračovat v party v klubu Komia. Nasazuji sluchátka do uší, přidám do kroku a šinu si to do svého domečku, kde už na mě čeká pelíšek...

Žádné komentáře:

Okomentovat