pondělí 12. září 2011

Pondělí

Copak je asi dnes za den? J Pondělí? A komu by se chtělo asi tak vylézat z pelíšku v 7 ráno? J Mně tedy určitě ne, ale beztak tomu neuniknu a vydávám se na krásnou procházku ospalou Kokkolou směrem do školy.

Švédština se mi začíná čím dál tím zamlouvat, snad budu moc za rok říci, že jsem samostatný uživatel tohoto zajímavého jazyka J Vzhledem k tomu, že v tom čím dál tím více vidím jazyk německý, snad se můj sen stane skutečností J Škoda, že to samé nemohu říci o finštině – ajajaaaj J

Ve škole jsem až do 16ti hod a nemám už sílu nic dělat, odebírám se k domovu a pokouším se třídit fotky – nějak se mi hodně rychle zaplňuje HDD! Dnes v noci je opět zataženo, tak na čekání na polární záři házím bobek a jdu na kutě J

Dodatek:
Možná jsem se o tom nezmínila, ale všichni v Kokkole jezdí na kole – je to super J Není tu kvůli tomu zase tak moc velký provoz a hluk. Na druhou stranu na každém rohu potkáte paní „řidičky“ – a to hlavně v autobusech a jiných dopravních prostředcích – máte se bát anebo ne? J U nás v ČR není zase tak obvyklé.

Další zajímavou věcí nejen na Kokkole, ale v celém Finsku je to, že všichni recyklují a hodně moc! Máme v domečku dokonce pravidla a pokyny, jak třídit. Třeba petlahve mají zálohu 40 centů a plechovky 15, záleží na velikosti obalu. Všude po městech naleznete kontejnery na papír, plast, plechovky, bioodpad, baterie, lahve (barevné sklo, čiré), železo a bůh ví, co ještě J Je to celkem inspirující záležitost a ve svém domečku mám dokonce uzpůsobený odpadkový koš, který má 3 přihrádky. Docela by mne zajímalo, jestli by to u nás taky tak mohlo začít fungovat…. Heh – asi zbytečná otázka.  

Žádné komentáře:

Okomentovat